Emlak ve Motorlu Kara Taşıtları Alanında MYK Mesleki Yeterlilik Belgelerinin Yenilenmesi Hakkında
Sayın Üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden (TOBB) Odamıza gönderilen yazıda;
Odamız işbirliğiyle TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş ile gayrimenkul ve ikinci el araç alım satım işlemi yapmak isteyen kişilere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi sınav ve belgelendirme hizmeti verilmektedir. 17UY0298-4/00 Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı, 17UY0299-5/00 Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu, 17UY0332-4/00 Emlak Danışmanı ve 17UY0333-5/00 Sorumlu Emlak Danışmanı ulusal yeterliliklerindeki MYK Mesleki Yeterlilik sınavlarında başarılı olarak belge almaya hak kazanan adayların belge geçerlilik süreleri 5 yıldır. Bu kapsamda 2018 yılında hizmet verilen ve belge almaya hak kazanan adayların belge geçerlilik süreleri bu yıl itibari ile peyderpey tamamlanacaktır.
Konuya ilişkin olarak Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik ve İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik uyarınca, bu alanda faaliyet gösteren üyelerin yetki belgesi sahibi olması ve yetki belgesini sürdürebilmesi için şirket sahibi ve çalışanların MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi sahibi olmaları gerekmektedir.
Gerek Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan denetimlerde gerekse bilgi sistemi üzerinden yapılan kontrollerde belge geçerlilik süresi dolan adayların, yetki belgelerinin iptal edileceğinden hareketle üyelerinizin mağduriyet yaşamaması adına odanız koordinasyonunda gerçekleştirilen sınavlarda başarılı olan adayların yenileme sürecini sağlıklı yürütebilmesi için TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş ile irtibat sağlanması önem arz etmektedir.
Saygılarımızla,
Kütahya Ticaret ve Sanayi Odası
Genel Sekreterliği